İnsan etkisi sonucunda ortaya çıkan çevre tahribatıdır. İnsan etkisi kısa bir sürede ve yoğun olarak ortaya çıkar. İnsan etkinliklerinin sonucunda ekosisteme verilen her türlü sıvı, katı ve gaz atık, çevre kirliliğine yol açar.
Çevre kirliliği günümüzün en büyük sorunlarından biridir. Çevre kirliliği genel bir tanımdır. Bununla birlikte, insan etkileri ekosistemin belirli bir alanına yönelik olabilir. Bunun sonucu olarak su kirliliği, toprak kirliliği, hava kirliliği, gürültü kirliliği, görüntü kirliliği ortaya çıkar.
Toprak, çevremizde gördüğümüz birçok canlı için yaşam alanıdır ve birçok canlıya da besin sağlar. Toprağa atılan maddelerin büyük bir çoğunluğu toprakta çürür ve tekrar doğaya döner. Fakat bazı maddeler toprakta çürüyemez, olduğu gibi kalır. Toprağa karışan bu tür maddeler toprağın yapısını bozar ve kirliliğe neden olur. Toprağın kirlenmesiyle hem o topraklarda yetişen bitkiler hem de o bitkilerle beslenen canlılar zarar görür.
Günlük hayatımızda, kullanıldıktan sonra çevreye atılan piller, plastik poşetler, teneke içecek kutuları gibi çeşitli evsel atıklar, kimyasal maddeler ve bilinçsiz kullanılan tarım ilaçları toprağın kirlenmesine sebep olan etkenlerdendir.
Toprak kirliliğini önlemek için;
▪ Piller, besin ambalajları ve metal atıklar çevreye atılmamalı, ayrı ayrı biriktirilmeli ve yeniden kullanılmaları için işlenmelidir.
▪ Bilinçsiz sulama ve gübreleme yapılmamalı; verimli tarım arazileri üzerine yerleşim kurulmamalıdır.
▪ Yeşil alanlar korunmalı ve genişletilmelidir.
İnsanların neden olduğu sebepler ile suların kalitesinin azalması ve kullanılmaz hale gelmesine su kirliliği denir. Yer üstü ve yer altı sularına karışan şampuan ve deterjanlar, sanayi kuruluşlarının kimyasal atıkları, tarımda kullanılan yapay gübreler ve tarım ilaçları, denizlere petrol sızdıran tankerler, kanalizasyon suları ve çöpler su kirliliğine neden olan etkenlerdendir. Suların kirlenmesi insanlarda tifo, sarılık gibi bulaşıcı hastalıklara sebep olabilir. Bunun yanı sıra akarsu, göl ve denizlerde yaşayan balıklar ve diğer canlılar suların kirlenmesinden zarar görür. Suların kirlenmesiyle içilebilecek temiz su bulabilmek de zorlaşır.
Su kirliliğini önlemek için;
▪ Sanayi tesisleri, su kaynaklarından uzağa inşa edilmeli ve tesislerin atıkları mutlaka filtreden geçirilerek temizlenmelidir.
▪ Kanalizasyon suları arıtılmalı, şampuan ve deterjan gibi temizlik malzemeleri daha dikkatli kullanılmalıdır.
▪ Petrol taşıyan tankerler denetlenmeli, uygun koşullardaki tankerlerin petrol taşımasına
izin verilmelidir.
Canlılar, yaşamlarının devamı için gerekli olan gazları havadan alır. Ancak çeşitli insan faaliyetleri ile havada, canlıların sağlığını olumsuz etkileyecek yabancı maddeler birikir. Buna hava kirliliği denir. Kömür ve doğal gaz gibi yakıtların tüketilmesi sonucu havaya salınan gazlar, sanayi kuruluşlarından yayılan gazlar, egzoz dumanları ve orman yangınları havayı kirleten önemli etkenlerdendir. Bu etkenler ile kirlenen hava insanlarda çeşitli sağlık sorunlarına neden olabilir.
Hava kirliliğini önlemek için;
▪ Isıtmada kömür gibi yakıtlar yerine güneş ve rüzgâr gibi havayı kirletmeyen enerji kaynakları kullanılmalıdır.
▪ Fabrika bacalarına ve taşıtların egzozlarına filtreler takılmalı; toplu taşıma araçlarının kullanımı yaygınlaştırılmalıdır.
▪ Ormanlar oksijen üreterek havayı temizlediği için ağaçlandırma çalışmaları yapılmalıdır.
Okulumuz öğrenci ,öğretmen ve idari yönetim olarak Tarım ve Orman İlçe Müdürlğünden getirilen 1000 adet fidan ekimini gerçekleştirdik.Silvan Belediyesinden atık toplama kutuları getirttik.Öğrenci grupları ile çevreyi koruma bilinci ile okulumuz çevresi temizlendi.Öğrenci grupları ile sınıflar gezilerek çevre ve doğayı koruma ve israftan kaçınma ile ilgili gerekli bilgiler verildi.
Aylık Yönetici Gelişim Programı kapsamında aralık ayı toplantısı ilçemiz Kız AİHL'de yapıldı.Okul idaresi olarak katılım sağladık
Okulumuz kütüphanesine ösym sınavlarına hazırlık kitapları yardımı yapıldı.Öğrencilerimize iyi çalışmalar dileriz.
TÜBİTAK Bilim Söyleşileri, bilim insanlarını öğrencilerle buluşturarak toplumda bilim farkındalığını ve popüler bilim okuryazarlığını artırmayı hedefleyen etkinliklerdir. Bu etkinlikler çerçevesinde temel bilimler, sosyal bilimler, teknoloji, mühendislik, sanat ve tasarım konularında farkındalık oluşturmak; hedef kitlenin bilimsel konuları, kavramları ve süreçleri alanında uzman bir konuşmacının deneyimlerinden yola çıkarak anlamasına imkân sağlamak amaçlanmaktadır.Bu amaçla okul müdürü Medyan Karaer tarafından Tübitak Bilim Söyleşileri kapsamında Bingöl Üniversitesi Öğretim üyesi Süleyman Taşkın hocamız konuşmacı olarak davet edildi. Hocamıza ziyaretlerinden ötürü teşekkür ederiz.
Okulumuzda koçluk sistemi :
Öğrenci koçluğu, derslerden yüksek not alma veya sınav kazanma odaklı değil, öğrenciyi kazanma odaklı yapılan bir koçluk çalışmasıdır.Öğrencilerin kendilerini tanımaları, güçlü yanlarını ve yeteneklerini keşfetmelerini, hedef koymalarını sağlamaya ve kaynaklarını daha iyi kullanabilmelerine yönelik, yol haritası ve eylem planı yapmalarına destek sağlayan hizmettir.Tamamen kişinin özelinde oluşturulacak, gizlilik ve etik değerler çerçevesinde sunulan bir programdır.
Öğrencinin okul başarısını artırmayı,
Kendine uygun hedefler seçmesini,
Etkin çalışmayı öğrenmesini,
Zamanı önceliklerini seçerek kullanmasını,
Güçlü yönlerini açığa çıkartması ve kullanmasını,
Doğru iletişim kurmasını,
Kendine güvenini geliştirmesini hedefler.
Bu bağlamda okulda oluşturulan koçluk sistemi çerçevesinde matematik öğretmeni Cemil Zengin koçluk sistemindeki öğrencileri ile toplantı yaptı.
Okulumuzda 9 Ocak Perşembe günü Psikososyal Koruma ,Önleme ve Krize Müdahale Ekibi Toplantısı yapıldı.Toplantıya Silvan İlçe RAM 'dan Pdr öğretmeni Fatma Karaoğlan ve Süphan İşnel katılımı ile toplantı başladı.
Ekibin Amaçları,Görev Alanları,Krize Müdahale Ekibinin Üyelerinin Nitelikleri,Psikososyal Müdahale Hizmetleri Okul Ekibi, olusturuldu.
Okulun uygun alanlarına LCD bilgi ekranı yerleştirilerek öğrenci ve velilere yönelik bilgilendirme yapıldı.LCD ekranlarında İl Milli Eğtim Eylem Planları ,Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Portalları ,Tübitak 4006 Çalışmaları,Rehberlik servisimiz öğrenciler yönelik haftalık çalışma programları , okulumuz etkinlikleri kapsamında yapılan çalışmalar , Ösym genel sınavları dersler ve katsayıları ile ilgili bilgi verildi.
Ock
Okulumuz 18 Aralık Çarşamba Günü Arapça Günü ve Önemi etkinliği yapıldı.Etkinliğe ihl meslek hocaları ve okul müdürümüz Medyan Karaer tarafından misafir konuşmacı olarak Suriye asıllı meb' te görevli Dr. İbrahim Şemdin beyefendi davet edildi.Etkinlikte öğrencilerimiz hadislerin arapça ve türkçesini söyleyerek etkinliğe renk kattı.Arapça ilahiler Hüzeyfe Duruk ve Gülsüm Korkutan ve Kuran-ı Kerim tilaveti Özkan Yazaydık ile etkinliğimiz muazzam bir seyir ile devam etti.Etkinlik sonunda Arapça Dİli ve önemi ile ilgili kompozisyon yarışmasında 1. olan Zübeyir Çetinkaya öğrencimize hediyeyi misafir konuşmacımız Dr. İbrahim Şemdin tarafından takdim edildi.
13 Martta Diyanet Bakanlığının düzenlediği Silvan Ilçe Muftulugu öncülüğünde Mehmet Akif Ersoy ´un ´ Çanakkale Şehitlerine ´ adlı şiirde 1. olan Nurşin Ergun ve 2. olan Zübeyir Çetinkaya öğrencilerimizi tebrik ederiz. Dereceye giren diğer öğrencilerimizi de tebrik ederiz. 3 dereceden 2 sinin bizim okuldan olması bizim için ayrıca gurur verici bir olaydır .Tekrar öğrencilerimizi tebrik eder başarılarının devamını dileriz.